![]() |
Division / unit | : | Chief Minister Office |
Address | : | Chief Minister of Malacca Office, Level 4, Temenggong Block, Seri Negeri, Hang Tuah Jaya, 75450 Ayer Keroh, Melaka |
|
Name | : | Datuk Borhan bin Othman Ali | |
Position | : | Setiausaha Sulit Kanan kepada YAB Ketua Menteri | |
Tel | : | +606 333 3333 samb. 7202 | |
Faks | : |
+606 232 8330 |
|
E-mel | : | borhan[at]melaka[dot]gov[dot]my |
Vision
- Creating an environment that is conducive, efficient and quality in the delivery system
Mision
- To provide service and hospitality, efficient and orderly
Function
- Mengurus aktiviti YAB Ketua Menteri Melaka melalui lima(5) unit utama iaitu : Pentadbiran & Kewangan, Komunikasi & Media, Politik, Perhubungan & Majlis serta Kediaman Rasmi.
Customer Charter
Kami warga PEJABAT KETUA MENTERI MELAKA akan sentiasa komited dalam menyediakan perkhidmatan dan layanan yang berkualiti,cekap dan berkesan untuk rakyat.Bagi mencapai matlamat tersebut, kami berjanji:
(i) |
Memberi maklumbalas permohonan jadual program bersama YAB Ketua Menteri Melaka berhubung temujanji mesyuarat/ kunjung hormat/ perjumpaan dan program dalam tempoh lima (5) hari bekerja dari tarikh program dibuat sekiranya butiran permohonan lengkap; |
(ii) |
Menyediakan teks ucapan YAB Ketua Menteri Melaka satu (1) hari sebelum tarikh program berlangsung dan; |
(iii) |
Memastikan pencapaian daftar bil bagi semua bayaran melalui sumbangan di bawah Peruntukan Pembangunan dan Khdimat Masyarakat (P23) YAB Ketua Menteri Melaka tidak melebihi dari tiga (3) hari bekerja. |