![]() |
Bahagian / unit | : | Bahagian Khidmat Pengurusan (BKP) |
Alamat | : | Jabatan Ketua Menteri Melaka, Aras 2, Blok Temenggong, Seri Negeri, Hang Tuah Jaya, 75450 Ayer Keroh, Melaka |
|
Nama | : | Encik Adnan bin Ahmad | |
Jawatan | : | Setiausaha Bahagian | |
Tel | : | +606-333 3333 samb. 7230 | |
Faks | : | +606-232 2107 | |
E-mel | : | adnan[at]melaka[dot]gov[dot]my |
-
Menjadikan sebuah sektor yang berkualiti dan cemerlang dalam :
- Pentadbiran dan Pengurusan Kewangan
- Pengurusan Protokol dan Istiadat
- Pungutan hasil untuk Kerajaan Negeri
-
Memberi Perkhidmatan yang terbaik, bertanggungjawab, cekap dan berkualiti kepada pelanggan disamping mempertingkatkan sumber pendapatan negeri
-
Meningkatkan mutu pelaksanaan pengurusan pentadbiran pejabat dan istiadat di Jabatan Ketua Menteri Melaka.
-
Meningkatkan kutipan hasil serta menambah aset Kerajaan Negeri
-
Pelaksanaan jentera Pentadbiran di Jabatan Ketua Menteri Melaka.
-
Pelaksanaan kutipan hasil aset Kerajaan Negeri Melaka.
-
Pelaksanaan Protokol dan Istiadat di Jabatan Ketua Menteri Melaka.
-
Pemantauan urusan kewangan di Jabatan Ketua Menteri Melaka
Piagam Pelanggan
1. |
UNIT PENTADBIRAN (i) Mengemukakan keputusan permohonan menggunakan kenderaan jabatan dalam Kompleks Seri Negeri dalam tempoh masa tiga (3) hari bekerja. |
|
(ii) Mengemukakan keputusan permohonan menggunakanbilik mesyuarat dalam Kompleks Seri Negeri dalam tempoh masa dua (2) hari bekerja. |
2. |
UNIT KEWANGAN Memastikan tuntutan bayaran diproses dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja. |
3. |
UNIT PENGURUSAN BANGUNAN DAN ASET (i) Memproses permohonanmenggunakan rumah tetamu dalam tempoh lima (5) hari bekerja. |
|
(ii) Memproses permohonan peralatan dan kemudahan peralatan pejabat dalam tempoh tiga (3) hari bekerja. |
|
(iii) Kerja pembaikan bangunan Seri Negeri dan Kuarters diselesaikan dalam tempoh 14 hari dari tarikh aduan diterima. |
|
(iv) Semua tempahanAuditorium Seri Negeri akan diberikan maklum balas dalam tempoh lima (3) hari bekerja |
4. |
UNIT PUSAT SUMBER (i) Menyediakan reka bentuk, reka letak dan cetakan bahan penerbitan yang lengkap dalam masa lima (5) hari dari tarikh permohonan diterima. |
|
(ii) Membekalkan gambar aktiviti kepada Bahagian/Unit Jabatan Ketua Menteri Melaka/Agensi Luar dalam masa dua (2) hari dari tarikh permohonan |
5. |
UNIT PENGURUSAN MAJLIS DAN PROTOKOL (i) Memastikan khidmat nasihat dan bantuan protokol berkaitan Majlis / Istiadat / Lawatan Pembesar dalam dan Luar Negara / Kunjung Hormat diberikan kepada penganjur mengikut amalan protokol |
(ii) Memastikan jemputan kepada Dif-Dif Kehormat Negeri Melaka untuk majlis / istiadat rasmi Negeri Melaka dikeluarkan dalam tempoh 7 hari bekerja sebelum tarikh majlis / istiadat | |
(iii) Lawatan Pembesar Negeri Melaka ke luar negara diuruskan dalam tempoh 2 hari selepas arahan diterima. |