You are here:  
Management Services Division (BKP)
bkp Division / unit : Management Service Division
Address : Jabatan Ketua Menteri Melaka,
Aras 2, Blok Temenggong,
Seri Negeri, Hang Tuah Jaya,
75450 Ayer Keroh,
Melaka
Name : Encik Adnan bin Ahmad
Position : Setiausaha Bahagian
Tel : +606-333 3333 samb. 7230
Faks : +606-232 2107
E-mel : adnan[at]melaka[dot]gov[dot]my



Vision
  • Making an improvement of quality and excellence in :
  1. Administration and Financial Management
  2. Management Protocol and Ceremonial
  3. Revenue collection for the State
Mision
  • Provide the best service, responsible, efficient and quality services to customers, while increasing state revenue sources
Objective
  1. Improving the quality of administrative management and customs officials in the Chief Minister of Malacca.
  2. Improve revenue collection and increase the assets of the State
Function
  1. Implementation of Administrative machinery to the Chief Minister of Malacca.
  2. Implementation of revenue assets Malacca State Government.
  3. Implementation of Protocol and Ceremonial in the Chief Minister of Malacca.
  4. Monitoring financial affairs at the Department of the Chief Minister of Melaka

 

Client Charter

 

1.

UNIT PENTADBIRAN 

(i) Mengemukakan keputusan permohonan menggunakan kenderaan jabatan dalam Kompleks Seri Negeri dalam tempoh masa tiga (3) hari bekerja.

 

(ii) Mengemukakan keputusan permohonan menggunakanbilik mesyuarat dalam Kompleks Seri Negeri dalam tempoh masa dua (2) hari bekerja.

2.

UNIT KEWANGAN 

Memastikan tuntutan bayaran diproses dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja.

3.

UNIT PENGURUSAN BANGUNAN DAN ASET 

(i) Memproses permohonanmenggunakan rumah tetamu dalam tempoh lima (5) hari bekerja.

 

(ii) Memproses permohonan peralatan dan kemudahan peralatan pejabat dalam tempoh tiga (3) hari bekerja.

 

(iii) Kerja pembaikan bangunan Seri Negeri dan Kuarters diselesaikan dalam tempoh 14 hari dari tarikh aduan diterima.

 

(iv) Semua tempahanAuditorium Seri Negeri akan diberikan maklum balas dalam tempoh lima (3) hari bekerja

4.

UNIT PUSAT SUMBER

(i) Menyediakan reka bentuk, reka letak dan cetakan bahan penerbitan yang lengkap dalam masa lima (5) hari dari tarikh permohonan diterima.

 

(ii) Membekalkan gambar aktiviti kepada Bahagian/Unit Jabatan Ketua Menteri Melaka/Agensi Luar dalam masa dua (2) hari dari tarikh permohonan

5.

UNIT PENGURUSAN MAJLIS DAN PROTOKOL 

(i) Memastikan khidmat nasihat dan bantuan protokol berkaitan Majlis / Istiadat / Lawatan Pembesar dalam dan Luar Negara / Kunjung Hormat diberikan kepada penganjur mengikut amalan protokol

  (ii) Memastikan jemputan kepada Dif-Dif Kehormat Negeri Melaka untuk majlis / istiadat rasmi Negeri Melaka dikeluarkan dalam tempoh 7 hari bekerja sebelum tarikh majlis / istiadat
  (iii) Lawatan Pembesar Negeri Melaka ke luar negara diuruskan dalam tempoh 2 hari selepas arahan diterima.
Portal Melaka Version 5.0 - developed by Bahagian Teknologi Maklumat Dan Komunikasi, Jabatan Ketua Menteri Melaka

10 October10 October