Anda di sini:
Bahagian Komunikasi Korporat (BKK)
bkk Bahagian / unit : Bahagian Komunikasi Korporat (BKK)
Alamat : Jabatan Ketua Menteri Melaka,
Aras 3, Blok Laksamana,
Seri Negeri, Hang Tuah Jaya,
75450 Ayer Keroh, Melaka
Ketua Jabatan : Puan Sapiah binti Haji Haron
Tel : 06-2307206
Faks : 06-2328449
E-mel : sapiah[at]melaka[dot]gov[dot]my

VISI

Menjadi agen perhubungan antara organisasi dengan pelanggan dan bakal pelanggan secara proaktif dan informatif bagi mencapai objektif, misi dan visi Jabatan Ketua Menteri Melaka dan Kerajaan Negeri Melaka
 

 

MISI
Menyediakan saluran dan mekanisme komunikasi dua hala yang mampu memberikan input yang konstruktif dan nilai tambah dalam sistem penyampaian Perkhidmatan Awam
 

 

OBJEKTIF
  1. Mewujudkan perhubungan yang mesra dan profesional dengan pelanggan dan bakal pelanggan.
  2. Menyediakan maklumat yang tepat dan lengkap berkaitan dengan organisasi dan perkhidmatan yang disediakan.
  3. Mengurus secara aktif aduan pelanggan ke atas perkhidmatan yang diberikan oleh Jabatan dan Agensi-agensi di bawah Kerajaan Negeri.

 

PIAGAM PELANGGAN
Kami warga BAHAGIAN KOMUNIKASI KORPORAT akan sentiasa akan sentiasa komited dalam menyediakan perkhidmatan dan layanan yang berkualiti, cekap dan berkesan untuk pelanggan. Bagi mencapai matlamat tersebut kami berjanji : 

 

1-   Memastikan semua aduan/pertanyaan pelanggan JKMM

  1. Diberi akuan penerimaan dalam tempoh (1) hari
  2. Diselesaikan dalam tempoh 15 hari bekerja ( kecuali aduan kompleks/berprofil tinggi)

2-   Mengadakan Hari Bertemu Pelanggan  satu kali setahun

3-   Mencapai 80% tahap penyelesaian aduan JKMM dalam setahun

Portal Melaka Versi 5.0 - dibangunkan oleh Bahagian Teknologi Maklumat Dan Komunikasi, Jabatan Ketua Menteri Melaka