Anda di sini:
Bahagian Komunikasi Korporat (BKK)
bkk Bahagian / unit : Bahagian Komunikasi Korporat (BKK)
Alamat : Jabatan Ketua Menteri Melaka,
Aras 3, Blok Laksamana,
Seri Negeri, Hang Tuah Jaya,
75450 Ayer Keroh, Melaka
Nama : Puan Anuradah Socklingam
Jawatan : Ketua Penolong Setiausaha Kerajaan
Tel : 06-333 3333 samb. 7206
Faks : 06-232 8449
E-mel : anuradah[at]melaka[dot]gov[dot]my

VISI

Menjadi agen perhubungan antara organisasi dengan pelanggan dan bakal pelanggan secara proaktif dan informatif bagi mencapai objektif, misi dan visi Jabatan Ketua Menteri Melaka dan Kerajaan Negeri Melaka
 

 

MISI
Menyediakan saluran dan mekanisme komunikasi dua hala yang mampu memberikan input yang konstruktif dan nilai tambah dalam sistem penyampaian Perkhidmatan Awam
 

 

OBJEKTIF
  1. Mewujudkan perhubungan yang mesra dan profesional dengan pelanggan dan bakal pelanggan.
  2. Menyediakan maklumat yang tepat dan lengkap berkaitan dengan organisasi dan perkhidmatan yang disediakan.
  3. Mengurus secara aktif aduan pelanggan ke atas perkhidmatan yang diberikan oleh Jabatan dan Agensi-agensi di bawah Kerajaan Negeri.

 

PIAGAM PELANGGAN
 

(i)

Memastikan semua aduan/pertanyaan pelanggan JKMM: 

a) Diberi akuan penerimaan dalam tempoh satu (1) hari bekerja                                                                         

b) Diselesaikan dalam tempoh 15 hari bekerja (kecuali aduan kompleks/berprofil tinggi)

(ii)

Mengadakan Hari Bersama Pelanggan 4 kali setahun

(iii)

Mencapai 85% tahap penyelesaian aduan JKMM dalam setahun

Portal Melaka Versi 5.0 - dibangunkan oleh Bahagian Teknologi Maklumat Dan Komunikasi, Jabatan Ketua Menteri Melaka