Anda di sini:
Bahagian Komunikasi Korporat (BKK)
bkk Bahagian / unit : Bahagian Komunikasi Korporat (BKK)
Alamat : Jabatan Ketua Menteri Melaka,
Aras 3, Blok Laksamana,
Seri Negeri, Hang Tuah Jaya,
75450 Ayer Keroh, Melaka
Ketua Jabatan : Kosong
Tel : 06-2307206
Faks : 06-2328449
E-mel : -

VISI

Menjadi agen perhubungan antara organisasi dengan pelanggan dan bakal pelanggan secara proaktif dan informatif bagi mencapai objektif, misi dan visi Jabatan Ketua Menteri dan Kerajaan Negeri Melaka.
 

 

MISI
Menyediakan saluran dan mekanisme komunikasi dua hala yang mampu memberikan input yang konstruktif dan nilai tambah dalam penyampaian Perkhidmatan Awam.
 

 

OBJEKTIF
  1. Mewujudkan perhubungan yang mesra dan profesional dengan pelanggan dan bakal pelanggan.
  2. Menyediakan maklumat yang tepat dan lengkap berkaitan dengan organisasi dan perkhidmatan yang disediakan.
  3. Mengurus secara aktif aduan pelanggan ke atas perkhidmatan yang diberikan oleh Jabatan dan Agensi-agensi di bawah Kerajaan Negeri.

 

PIAGAM PELANGGAN
Kami warga BAHAGIAN KOMUNIKASI KORPORAT akan sentiasa akan sentiasa komited dalam menyediakan perkhidmatan dan layanan yang berkualiti, cekap dan berkesan untuk pelanggan. Bagi mencapai matlamat tersebut kami berjanji :

 

  1. Memastikan setiap pelanggan yang datang ke Jabatan Ketua Menteri Melaka mendapat pas lawatan masing-masing untuk berurusan ke Bahagian / Unit yang dikehendaki dalam tempoh lima (5) minit.
  2. Memastikan tempoh menunggu setiap pengadu yang hadir ke pejabat tidak melebihi lima (5) minit.
  3. Memastikan aduan awam yang diterima diambil tindakan oleh Jabatan Pelaksanaan dalam tempoh 15 hari bekerja.
Portal Melaka Versi 5.0 - dibangunkan oleh Bahagian Teknologi Maklumat Dan Komunikasi, Jabatan Ketua Menteri Melaka