![]() |
Bahagian / unit | : | Bahagian Komunikasi Korporat (BKK) |
Alamat | : | Jabatan Ketua Menteri Melaka, Aras 3, Blok Laksamana, Seri Negeri, Hang Tuah Jaya, 75450 Ayer Keroh, Melaka |
|
Nama | : | Puan Anuradah Socklingam | |
Jawatan | : | Ketua Penolong Setiausaha Kerajaan | |
Tel | : | 06-333 3333 samb. 7206 | |
Faks | : | 06-232 8449 | |
E-mel | : | anuradah[at]melaka[dot]gov[dot]my |
VISI
Menjadi agen perhubungan antara organisasi dengan pelanggan dan bakal pelanggan secara proaktif dan informatif bagi mencapai objektif, misi dan visi Jabatan Ketua Menteri Melaka dan Kerajaan Negeri Melaka
MISI
Menyediakan saluran dan mekanisme komunikasi dua hala yang mampu memberikan input yang konstruktif dan nilai tambah dalam sistem penyampaian Perkhidmatan Awam
Menyediakan saluran dan mekanisme komunikasi dua hala yang mampu memberikan input yang konstruktif dan nilai tambah dalam sistem penyampaian Perkhidmatan Awam
OBJEKTIF
- Mewujudkan perhubungan yang mesra dan profesional dengan pelanggan dan bakal pelanggan.
- Menyediakan maklumat yang tepat dan lengkap berkaitan dengan organisasi dan perkhidmatan yang disediakan.
- Mengurus secara aktif aduan pelanggan ke atas perkhidmatan yang diberikan oleh Jabatan dan Agensi-agensi di bawah Kerajaan Negeri.
PIAGAM PELANGGAN
(i) |
Memastikan semua aduan/pertanyaan pelanggan JKMM: a) Diberi akuan penerimaan dalam tempoh satu (1) hari bekerja b) Diselesaikan dalam tempoh 15 hari bekerja (kecuali aduan kompleks/berprofil tinggi) |
(ii) |
Mengadakan Hari Bersama Pelanggan 4 kali setahun |
(iii) |
Mencapai 85% tahap penyelesaian aduan JKMM dalam setahun |