Selasa, 28 Mei 2024 |

 

Bil

Janji

Menepati Tempoh Masa/Standard

Piagam Pelanggan

Tidak Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan

Jumlah Perkhidmatan

Jumlah Menepati Standard*

% Menepati Standard**

Jumlah Tidak Menepati Standard***

%Tidak Menepati Standard****

1

Mengeluarkan keputusan urusan perkhidmatan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja untuk proses berikut :-

- pengesahan pelantikan

- pengesahan dalam perkhidmatan dan

- pemberian taraf berpencen

-

7

2

100%

-

-

-

7

2

2

     

Memastikan aplikasi kritikal (merujuk Polisi dan Standard Keselamatan ICT Negeri Melaka) di bawah seliaan JKMM beroperasi dengan tahap jaminan 90%.  Aplikasi kritikal tersebut ialah :

1. Rangkaian WAN dan LAN

44

100%

-

-

44

2. Portal Rasmi Kerajaan Negeri

1 100%  -  - 1
 3. Emel Rasmi Kerajaan Negeri 1 100% - - 1
 4. Gerbang Pembayaran Bersepadu Kerajaan Negeri Melaka ( e-Bayar) 1 100% 1
 5. Sistem Penganugerahan Darjah Kebesaran Negeri Melaka 1 100%  - 1
 6. Perkhidmatan Web / Application hosting 1 100% - - 1

3

Mengurus dan mengendalikan aduan awam terhadap jabatan/ agensi kerajaan seperti berikut:

a. Mencapai 90% tahap penyelesaian aduan awam Negeri Melaka dalam setahun.
b. Mencapai 95% tahap penyelesaian aduan JKMM dalam setahun.

40

6

100%

100%

-

-

-

-

40

6

4

Mengeluarkan surat keputusan projek pembangunan secara penswastaan dalam tempoh 2 bulan dari tarikh permohonan lengkap diterima.

1

100%

 -

1

5

Memastikan keputusan Kerajaan Negeri berhubung permohonan lesen abstraksi air mentah dimaklumkan kepada pemohon  dalam tempoh masa tujuh (7) hari bekerja dari tarikh penerimaan fail kelulusan di BKSA.

7

100%

-

-

7 hari

6

Mengemukakan keputusan permohonan menggunakan kenderaan jabatan  dalam Kompleks Seri Negeri dalam tempoh tiga (3) hari bekerja.

66

100%

-

 -

66

7

Mengemukakan keputusan permohonan menggunakan bilik mesyuarat dalam Kompleks Seri Negeri dalam tempoh dua (2) hari bekerja.

112

100%

-

-

112

8

Memproses tuntutan bayaran dalam tempoh tiga (3)  hari bekerja selepas dokumen lengkap diterima.

859

100%

-

-

859

9

Semua tempahan Auditorium Seri Negeri akan diberikan maklum balas dalam tempoh tiga (3) hari bekerja.

3

100%

-

-

3

 

 

Paparan Terbaik menggunakan Mozilla Firefox 3.5 ke atas, Google Chrome dan Safari dengan resolusi 1366 x 768


Hakcipta Terpelihara 2024@Kerajaan Negeri Melaka
Portal Melaka Versi 6.0, dibangunkan oleh Bahagian Teknologi Maklumat Dan Komunikasi, Jabatan Ketua Menteri Melaka

  • Tarikh Kemaskini: 28 May 2024 
Pelawat: 0009551788 | Statistik