Bahagian / unit | : | Bahagian Promosi Pelancongan (BPP) | |
Alamat | : | Bahagian Promosi Pelancongan Jabatan Ketua Menteri Melaka. Lot G-14, Kota Cemerlang, 75450 Ayer Keroh, Melaka |
|
Nama | : | Encik Sa'ari bin Basiron | |
Jawatan | : | Pengurus Besar | |
Tel | : | +606-333 3333 samb. 8402 | |
Faks | : | +606-232 8367 | |
E-mel | : | saari[at]melaka[dot]gov[dot]my | |
Media Sosial | : | Tourism Melaka |
(i) |
Memastikan acara penganjuran Festival Pelancongan (Roadshow) dan penyertaan pameran (Exhibition) di peringkat domestik dan antarabangsa dilaksanakan sekurang-kurangnya 15 kali setahun. |
(ii) |
Memastikan penganjuran acara-acara pelancongan di Melaka dilaksanakan sekurang-kurangnya 100 acara setahun. |
(iii) |
Memastikan program lawatan Fam Tours dari media asing & tempatan, agen kembara dan lawatan rasmi dari dalam dan luar negara dilaksanakan sekurang-kurangnya 12 kali setahun. |
(iv) |
Memastikan persembahan kebudayaan di dalam dan luar negara dilaksanakan sekurang-kurangnya 48 kali setahun. |
Bahagian / unit | : | Bahagian Koridor Infrastruktur Dan Impak Sosial (BKI) | |
Alamat | : | Jabatan Ketua Menteri Melaka, Aras 1, Blok Shahbandar, Seri Negeri, Hang Tuah Jaya, 75450 Ayer Keroh, Melaka |
|
Nama | : | Puan Irmayanti Binti Hj. Ibrahim | |
Jawatan | : | Pengarah | |
Tel | : | +606-333 3333 samb. 7214 | |
Faks | : | +606- 232 4915 | |
E-mel | : | irmayanty[at]melaka[dot]gov[dot]my |
Piagam Pelanggan
(i) |
Mengeluarkan kelulusan pelan cadangan utiliti dalam tempoh 14 hari bekerja daripada tarikh permohonan diterima. |
(ii) |
Memberikan ulasan terhadap pelan cadangan utiliti dalam tempoh 14 hari bekerja daripada tarikh permohonan diterima. |
(iii) |
Mengeluarkan laporan pemantauan jalan secara mingguan. |
Bahagian / unit | : | Badan Kawal Selia Air (BKSA) | |
Alamat | : | Jabatan Ketua Menteri Melaka, Aras 5, Blok Bentara, Seri Negeri, Hang Tuah Jaya, 75450 Ayer Keroh, Melaka |
|
Nama | : | Encik Azizul Adzran bin Mahmor | |
Jawatan | : | Pengarah | |
Tel | : | +606-333 3333 samb. 7674/7686 | |
Faks | : | +606-232 1779 | |
E-mel | : | adzran[at]melaka[dot]gov[dot]my | |
Media Sosial | : | Badan Kawal Selia Air Melaka |
Menjadi sebuah badan yang terulung dalam menyelaras dan memantau aktiviti air mentah Negeri Melaka demi untuk kesejahteraan rakyat dan kemajuan Negeri Melaka
Memastikan sumber air mentah dan alam persekitarannya berada di dalam keadaan yang terpelihara dan mampan bagi menyokong pembangunan sosioekonomi Negeri yang sentiasa berdaya maju
Menyediakan bekalan air mentah yang mencukupi dan berkualiti baik bagi memenuhi keperluan sejajar dengan pertambahan penduduk dan pembangunan sosioekonomi negeri;
Melaksanakan fungsi sebagai perancang, pelaksana, penyelaras, pemudah cara, penyelidik dan penguat kuasa secara efektif, sistematik dan efisien dalam pembangunan dan pengurusan sumber air mentah.
Menyelia dan mengawal selia perkhidmatan bekalan air mentah termasuk menentukan standard kualiti air mentah dan menguatkuasakan undang-undang yang berkaitan.
Memastikan pembekalan air mentah yang optimum dengan caj yang munasabah dan memastikan kualiti air yang dibekalkan adalah selamat.
Berfungsi sebagai badan penasihat kepada Pihak Berkuasa Negeri mengenai apa-apa perkara yang berhubung dengan pembekalan air mentah.
Sebagai penggalak dan menggiatkan pembekalan air mentah bagi maksud memajukan pembangunan ekonomi Negeri Melaka.
Memantau pemegang lesen supaya menjalankan kewajipan yang dikenakan kepadanya di bawah Enakmen serta lain-lain peraturan yang dibuat dan juga memastikan pemegang lesen dapat dibiayai perjalanan aktiviti-aktiviti yang dibenarkan oleh lesennya.
Memastikan pemegang lesen membayar caj abstraksi air mentah mengikut caj yang ditetapkan.
Mengawal selia dan memantau pencemaran ke atas punca air dan air mentah.
(i) |
Memastikan paras sumber bekalan air mentah dipantau supaya mencapai 10juta m³ pada setiap bulan; |
(ii) |
Memastikan laporan tahunan dikeluarkan bagi kebersihan sungai, paras air empangan serta kualiti air mentah Negeri Melaka pada bulan januari tahun berikutnya; |
(iii) |
Memastikan Bil Air Mentah dikeluarkan kepada pemegang lesen selewat-lewatnya 15 haribulan setiap bulan; dan |
(iv) |
Memastikan keputusan Kerajaan Negeri berhubung permohonan lesen abstraksi air mentah dimaklumkan dalam tempoh tempoh masa tujuh (7) hari bekerja dari tarikh penerimaan fail kelulusan di BKSA |
Bahagian / Unit | : | Bahagian Khidmat Musaadah dan Pembangunan Belia | |
Alamat | : |
No 17, |
|
Nama | : | Encik Sha’ari bin Samsudin | |
Jawatan | : | Pengarah | |
Tel | : | 06-333 3333/ 06-2816553 | |
Faks | : | 06-2816537 | |
E-mel | : | shaarisamsudin[at]melaka[dot]gov[dot]my |
Bahagian / unit | : | Unit Kerajaan Tempatan (UKT) | |
Alamat | : | Jabatan Ketua Menteri Melaka, Aras Bawah, Blok Shahbandar Seri Negeri, Hang Tuah Jaya, 75450 Ayer Keroh, Melaka |
|
Nama | : | Encik Mahathir bin Mustafa | |
Jawatan | : | Ketua Penolong Setiausaha Kanan Kerajaan | |
Tel | : | +606-333 3333 samb. 7541 | |
Faks | : | +606-233 1297 | |
E-mel | : | mahathir[at]melaka[dot]gov[dot]my |
(i) |
Memastikan dasar atau program Kerajaan Persekutuan / Negeri disampaikan kepada pihak Berkuasa Tempatan dalam tempoh tujuh (7) hari |
(ii) |
Memastikan pembayaran kepada pihak kontraktor bagi tuntutan projek pembangunan Pihak Berkuasa Tempatan tidak melebihi 14 hari daripada tarikh maklumat lengkap diterima. |
(iii) |
Memberi maklumbalas kepada PBT berhubung penebangan dan pengalihan pokok dalam tempoh 14 hari |
(iv) |
Menyiapkan laporan setiap suku penggal bagi kempen penanaman pokok untuk diserahkan kepada Jabatan Lanskap Negara dalam tempoh 7 hari |
(v) |
Menyiapkan laporan setiap suku penggal bagi laporan inventori pokok Negeri Melaka dalam tepoh 7 hari |
Sekian, Terima Kasih
Pentadbir Portal Melaka